donderdag 23 februari 2012

Cut & Paste Cards


Jaren geleden toen mijn oma overleed heb ik haar kleine boekenkast geërfd.
Compleet met inhoud.
En bij elke verhuizing, verhuisde het kastje mee.
Het kastje is 1.10 x 17 cm breed en heeft plek voor vier rijen boeken.
Het past dus eigenlijk altijd wel ergens tegen een verloren muur aan.
Aan de boeken die erin staan heb ik eigenlijk nooit zo veel aandacht geschonken.
De oude, kleurrijke kaften deden het voor mij. En nog steeds.
Ik kan er geen afstand van doen. Waarschijnlijk omdat ik het kastje in mijn geheugen
nog steeds zie staan bij mijn oma in de achterkamer. Maar ook omdat het een sfeervol stukje warmte is. Een interieur zonder boeken oogt voor mij kil en leeg.

Vorige week heb ik The Thundering Herd van Zane Grey van de eerste plank gepakt.
Een novel van 323 pagina's die ik vol enthousiasme aan het verknippen ben.
Ik denk dat mij oma het er niet mee eens was geweest.
Een boek is om te lezen en niet om in te knippen.
Maar goed, ik kan het haar niet meer vragen.
Omaatje lief is er niet meer en die boeken staan er toch maar te staan.

Dit is slechts een begin, een eerste knip&plakmiddag, van een mooie serie Cut&Paste Cards.